Nieuw onderwerp beginnen

Jouw community beheren op de It's My Life app

Met het oog op mobiel gebruik is er voor de nieuwe app gekozen voor beheer vanaf de mobiele telefoon. Fijn voor ‘on the go’ gebruik of als er even snel wat aanbod in de catalogus gezet moet worden. Na het lanceren van de mobiele versie van het beheer realiseerden we ons dat de webvariant toch zeer gewenst was bij de meerderheid van de ambassadeurs, deze webversie komt zeer binnenkort en zijn we al mee aan de slag. Keuze tussen mobiel en web zal hierdoor mogelijk zijn, zodat elke situatie op de beste manier aangepakt kan worden.

Daarnaast zullen we synchroon aan deze webversie van het beheer ook de catalogus opties aanpakken. Betere en duidelijkere opties voor de beheerders en nog meer duidelijkheid voor de gebruiker.


Beheerder worden

Om jouw community te kunnen beheren moet je eerst door It’s My Life als beheerder in het systeem gezet te worden. Is dit bij jou nog niet van toepassing of twijfel je hier over? Mail ons dan op support@itsmylife24.nl en we maken jou zo snel mogelijk beheerder.

Zodra je als beheerder in het systeem staat vind je bij de instellingen van de app onder mijn aankopen het kopje: ‘Bedrijf admin’. In dit menu heb je een aantal opties waarmee je jouw community kan beheren.


Gebruikers

Hier vind je alle gebruikers van jouw community en kan je zoeken op voornaam, achternaam, e-mailadres of gebruikers ID. Basis info over de geselecteerde gebruiker vind je hier, ook kun je hier gebruikers één voor één verwijderen. Let op, het verwijderen van een gebruiker is definitief en kan niet ongedaan gemaakt worden.


Health catalogus

Hier begint het in de app steeds meer om te draaien. Het vullen en beheren van de catalogus doe je hier. Allereerst kan je kiezen voor het tabje producten en het tabje verkocht. Producten geeft je overzicht over alle aanbiedingen vanuit jouw community geplaatst en verkocht laat je zien wie welke producten aangeschaft hebben.

Om een product toe te voegen druk je op het plusje rechts bovenin. Een scherm verschijnt met hierop meerdere invulvelden. We raden aan om zoveel mogelijk velden in te vullen, hoe completer jouw aanbod hoe duidelijker en aantrekkelijker het voor de deelnemer is.

  1. Titel: Kies een korte pakkende titel voor jouw item en hou hiermee rekening dat het aantrekkelijk moet zijn om op deze titel door te klikken. Probeer woorden als ‘gratis’ en ‘korting’ te vermijden, je betaalt als deelnemer namelijk met je Fitcoins en deze zijn zeker niet zonder moeite verkregen.
  2. Omschrijving: Zorg ervoor dat de omschrijving voor de deelnemer duidelijkheid verschaft in de waarde van het item. Waarom zou ik dit item moeten kopen? Wat houdt het item precies in? Zitten er nog voorwaarden aan dit item?
  3. Locatie: Vermeld hier waar het item opgehaald of uitgevoerd kan worden, probeer zo specifiek mogelijk te zijn. Is het item een online voucher, reservering of bestelling? Plaats dan ‘Online’ in dit vak.
  4. Tijdstip: Hoe laat kan het item opgehaald worden of tot wanneer is het aanbod geldig, dit kan je hier kwijt. Let erop dat het item nu nog niet automatisch verdwijnt na de verloop datum en je deze dus zelf even moet verwijderen.
  5. Omschrijving aanschafproces: Hoe een deelnemer aan zijn of haar item kan komen beschrijf je in dit veld. Waar moet het item opgehaald worden, wanneer is er iemand op de locatie om de training te doen, naar welke URL moet je gaan om het item aan te schaffen of van wie krijg je een mail om je in te schrijven, dit zijn voorbeelden van zaken die in dit veld kunnen komen te staan.
  6. Afbeelding: De vereisten van de afbeelding gaan binnenkort veranderen maar hier toch nog even een korte uitleg over hoe het nu zit. Een foto mag maximaal 1MB groot zijn, dit omdat het laden van alle foto’s anders te veel ruimte en tijd in beslag neemt op de app. Probeer er daarnaast op te letten dat je horizontale rechthoeken gebruikt als foto’s, deze komen het beste uit in de catalogus. We werken aan een bijsnijdhulp voor in de app maar moeten je tot die tijd vragen even gebruik te maken van Paint of een ander foto bewerkingsprogramma.
  7. Prijs in Fitcoins: Hoeveel Fitcoins kost jouw item? Een gemiddelde Nederlander zet tussen de 5- en 7duizend stappen op een dag. 5 tot 7 Fitcoins dus op een dag en 35 tot 49 Fitcoins per week. Hoe lang moet een deelnemer voor jouw item lopen en dus eigenlijk ‘werken’? Aan de hand hiervan kan je bepalen hoe duur jouw item moet worden.
  8. Betalen of Verdienen: Wil je dat een deelnemer door jouw item aan te schaffen Fitcoins moet betalen of juist kan verdienen? Denk hier goed over na. Wil je de deelnemer stimuleren om mee te doen aan een activiteit of workshop? Kies dan voor verdienen en vul een schappelijke hoeveelheid Fitcoins toe, 5 tot 10 bijvoorbeeld. Heb je een plek over voor jouw theatervoorstelling? Dan mogen deelnemers er best voor betalen. Op deze manier kan je voor jezelf kiezen wat voor aanbieding je wilt gaan neerzetten.
    Let erop dat als je voor verdienen kiest de Fitcoins direct aan de deelnemer toegekend worden bij het aanschaffen van het item. Voor nu moet er nog handmatig gecontroleerd worden of een deelnemer wel daadwerkelijk geweest is of zijn of haar taak uitgevoerd heeft. We werken ondertussen op de achtergrond hard door om deze controle te automatiseren. Ook de contactmethode is bij de verdienoptie niet present, ook hier werken we aan.
  9. Items in voorraad: Hoeveel items heb je te koop? De voorraad wordt automatisch bijgehouden door het systeem en het item verdwijnt uit de catalogus als het uitverkocht is.
  10. Verkoper: Wie verkoopt het item? Hier kan je voor de nieuwe toekomstige notificaties invullen wie het item verkoopt. Het systeem zal met der tijd hier een e-mailadres aan hangen waar deelnemers zicht op krijgen zodra ze het item aangeschaft hebben.
  11. Contact methode en Contactadres: Via welke manier kan de klant het item aanschaffen. Is dit per e-mail of met een URL? Als e-mail als contactmethode wordt geselecteerd dien je bij de het adres een geldig e-mailadres in te vullen. Wanneer een deelnemer het item aanschaft zal er een e-mail verstuurd worden naar dit e-mailadres met daarin de contactgegevens en zal deze persoon vanaf dan verantwoordelijk zijn voor de afwikkeling van het proces. Kies je voor URL, dan wordt de deelnemer naar een website gestuurd waar hij of zij het aanschafproces kan afronden. Websites met kortingscodes of verborgen websites kan je hier naartoe linken. Test wel altijd of het aanschafproces via onze app werkt, we openen een in-app browser, deze kan bij sommige aanschafprocessen voor problemen zorgen. Let er tot slot op wat voor URL je plaatst. Plaats hem in de vorm zoals jij hem te zien krijgt als je de website opent. In plaats van www.itsmylife24.nl werken we met: https://www.itsmylife24.nl/, alleen op deze manier kan onze app de website lezen. Heb je hier hulp bij nodig, schroom dan niet ons te mailen op support@itsmylife24.nl.
  12. Max items per gebruiker: Hoeveel items mag één gebruiker aanschaffen? Vul hier het nummer in dat overeenkomt met dat aantal.
  13. Maak artikel publiek beschikbaar: De nieuwe functie waar we allen op hebben gewacht. Het deelbaar maken van jouw item met andere communities. Check voor je deze functie aan zet eerst heel goed of het item netjes in je eigen catalogus staat. Klopt alles? Werkt alles? Zet de schuif dan op aan en klik op opslaan. Je item wordt nu openbaar opgeslagen en zal in alle communities, die openbaar aanbod willen ontvangen, getoond worden. Jij bent op dit moment verantwoordelijk voor het aanbod en kan dus deelnemers uit verschillende communities gaan ontvangen. Een veel groter bereik dus en een steeds gevuldere catalogus voor iedereen.


Challenges

Hier kan je als beheerder andere communities uitnodigen om een challenge te doen. Deze challenge kan een zo hoog mogelijk stappen gemiddelde of zo laag mogelijk sedentair gedrag (zit gedrag) zijn. Druk op het plusje rechts bovenin om een challenge aan te maken.

Kies de start en einddatum en hou er hierbij rekening mee dat je de andere communities even de tijd geeft om de challenge te accepteren. Kies vervolgens een titel, beschrijf de challenge en nodig maximaal twee andere communities uit. Kies tot slot of het om een activiteits- of inactiviteit challenge gaat en sla de challenge op.

Als de andere communities de challenge in ditzelfde menu accepteren zal de challenge vanaf de startdatum beschikbaar zijn in het statistieken overzicht van iedere deelnemer van deze communities. De challenge loopt vervolgens vanzelf tot de aangegeven einddatum en de resultaten zijn voor iedereen te zien in het challenge tab in de app.


Hoi hoi, kan ik geen berichtjes meer sturen vanuit de beheermodus naar alle communityleden? Of zie ik iets over het hoofd?


Hi Anette,


Vanaf de update eind januari is deze mogelijkheid inderdaad tijdelijk uitgezet.

Mede omwille van het snel willen lanceren van de nieuwe catalogus mogelijkheden is deze keuze gemaakt. Op dit moment zijn we druk bezig om deze meldingen en berichten weer op een nieuwe manier in de app te laten terugkomen. Nog even geduld dus en we laten het je weten als deze mogelijkheid er weer is!


Fijne week en veel gezondheid gewenst!


Groetjes Killian

Inloggen of registreren om een reactie te posten